DKK's opdrætterpris

DKK’s Opdrætterpris er en ærespris for avlsarbejde der – ud over æren – består af en rund plakette udarbejdet i bronze med en broholmer i fuld figur præget på forsiden, hvorfor prisen også har fået kælenavnet Broholmer-medaljen.

Historien

Opdrætterpris

Prisen blev indstiftet og overrakt første gang i forbindelse med udstillingen i Herning i 2015.

Dansk Kennel Klubs Opdrætterpris kan tildeles en person, som gennem mangeårigt og fremgangsrigt arbejde har gavnet opdræt af hunde og derigennem fremmet Dansk Kennel Klubs formål på en synlig måde.

For at komme i betragtning som modtager af prisen skal modtageren have haft aktiv og kontinuerlig opdrættervirksomhed gennem mange år. Brugs- og jagthunderacer skal være prøve- og udstillingsmeriterede. For racer, hvor der kræves brugsprøvemeritter for at opnå championat, skal der lægges vægt på disse. Kun aktive DKK-opdrættere kan indstilles.

Indehaverne og disses opdræt må ikke være i modstrid med Dansk Kennel Klubs love og formål, ej heller må opdrættervirksomhed og avlsarbejdet modvirke Dansk Kennel Klubs retningslinjer eller anbefalinger. Findes der sundhedsanbefalinger for aktuelle race(r), skal opdrættet vise en absolut tilfredsstillende sundhedsprofil. Ligeledes skal personens samlede hundehold tages i betragtning. Ved eventuel senere overtrædelse af disse vilkår, kan Dansk Kennel Klubs bestyrelse tilbagekalde prisen.

Modtagere

Reg. nr.: 9070 Konto: 1639581302
IBAN-nr: DK3090701639581302
SWIFT-kode: VRAADK21